Правилник о оцењивању у средњој школи има кључну улогу у регулисању процеса процене ученичких постигнућа, напредовања и оцењивања током школске године. Правилник о оцењивању служи као основа за обезбеђивање правичног, транспарентног и квалитетног процеса оцењивања у средњим школама. Он истовремено штити права ученика, подстиче њихов напредак и олакшава наставницима да ефикасно прате постигнућа у складу са законом. Његова сврха може се резимирати кроз следеће аспекте:

1. Утврђивање критеријума за оцењивање

  • Правилник прописује јасне критеријуме за различите аспекте оцењивања, укључујући теоријска знања, практичне вештине, креативност, и активно учешће у настави.
  • Помаже наставницима да на основу истих критеријума објективно вреднују рад сваког ученика.

2. Стандарди транспарентности

  • Осигурава да ученици и њихови родитељи имају јасан увид у поступак оцењивања и основу на којој је оцена донета.
  • Омогућава јавност и доступност резултата оцењивања кроз редовне извештаје и евиденцију у дневницима и електронским платформама.

3. Правичност и објективност

  • Дефинише процедуре које осигуравају да оцењивање буде непристрасно и фер према свим ученицима.
  • Укључује механизме за решавање ситуација када ученик или родитељ сматрају да је оцена неправедна.

4. Упутства за наставнике

  • Наставницима пружа детаљне смернице о томе како спровести различите облике оцењивања (формативно, сумативно, писмене провере, пројекти).
  • Регулише колико често и у ком обиму треба оцењивати различите врсте активности.

5. Подршка образовним циљевима

  • Помоћу правилника се утврђује како оцењивање доприноси праћењу напредовања ученика и постизању образовних циљева.
  • Укључује мере за подршку ученицима који имају потешкоћа у учењу.

6. Рокови и учесталост

  • Дефинише минималан и максималан број оцена по предмету током једног тромесечја или полугодишта.
  • Прописује рокове за објаву резултата и достављање повратних информација.

7. Механизми правне заштите

  • Осигурава ученицима и родитељима могућност жалбе уколико постоје основане сумње у исправност оцењивања.
  • Прописује процедуре за поновну проверу знања или исправку техничких грешака у оцени.

Правилник о оцењивању у нашој школи биће ускоро јавно доступан!