Наставни план и програм средње школе представљају основни документи који регулишу образовно-васпитни процес. Њихова сврха је да осигурају структуриран, усмерен и стандардан приступ у реализацији наставе. Наставни план и програм представљају оквир у коме се образовни систем развија и прилагођава потребама друштва, тржишта рада и савременим педагошким приступима.

1. Организација образовног процеса

  • Наставни план одређује:
    • Укупни фонд часова по предметима и годинама школовања.
    • Однос између општеобразовних, стручних и изборних предмета.
    • Динамику рада у складу са трајањем школске године.
  • Наставни програм прецизира:
    • Садржаје који се обрађују у настави по предметима.
    • Циљеве и исходе образовања, тј. шта ученик треба да зна, разуме и примени након завршене наставе.

2. Усмеравање наставника

  • Наставни програм служи као водич наставницима у планирању и реализацији наставе, укључујући избор наставних метода и облика рада.
  • Омогућава стандардизацију квалитета наставе и њену усклађеност са државним образовним стандардима.

3. Подршка ученицима

  • Ученике упућује на кључне теме и концепте које треба савладати.
  • Обезбеђује равноправност у образовању, јер сви ученици имају приступ истим садржајима, без обзира на школу коју похађају.

4. Основа за оцењивање

  • Програм дефинише исходе учења који представљају основу за формативно и сумативно оцењивање.
  • Помаже у процени напретка ученика у савладавању предвиђених знања и вештина.

5. Припрема за даљи живот и рад

  • Наставни садржаји су усмерени ка стицању практичних знања и вештина релевантних за наставак школовања, запослење или живот.

6. Адаптација и индивидуализација

  • Програм омогућава прилагођавање наставе потребама појединачних ученика (на пример, путем ИОП-а).
  • Садржи могућности за изборне предмете и активности, што повећава мотивацију ученика.

Наставни план и програм наше школе биће ускоро јавно доступан!