Наставни план и програм средње школе представљају основни документи који регулишу образовно-васпитни процес. Њихова сврха је да осигурају структуриран, усмерен и стандардан приступ у реализацији наставе. Наставни план и програм представљају оквир у коме се образовни систем развија и прилагођава потребама друштва, тржишта рада и савременим педагошким приступима.
1. Организација образовног процеса
- Наставни план одређује:
- Укупни фонд часова по предметима и годинама школовања.
- Однос између општеобразовних, стручних и изборних предмета.
- Динамику рада у складу са трајањем школске године.
- Наставни програм прецизира:
- Садржаје који се обрађују у настави по предметима.
- Циљеве и исходе образовања, тј. шта ученик треба да зна, разуме и примени након завршене наставе.
2. Усмеравање наставника
- Наставни програм служи као водич наставницима у планирању и реализацији наставе, укључујући избор наставних метода и облика рада.
- Омогућава стандардизацију квалитета наставе и њену усклађеност са државним образовним стандардима.
3. Подршка ученицима
- Ученике упућује на кључне теме и концепте које треба савладати.
- Обезбеђује равноправност у образовању, јер сви ученици имају приступ истим садржајима, без обзира на школу коју похађају.
4. Основа за оцењивање
- Програм дефинише исходе учења који представљају основу за формативно и сумативно оцењивање.
- Помаже у процени напретка ученика у савладавању предвиђених знања и вештина.
5. Припрема за даљи живот и рад
- Наставни садржаји су усмерени ка стицању практичних знања и вештина релевантних за наставак школовања, запослење или живот.
6. Адаптација и индивидуализација
- Програм омогућава прилагођавање наставе потребама појединачних ученика (на пример, путем ИОП-а).
- Садржи могућности за изборне предмете и активности, што повећава мотивацију ученика.
Наставни план и програм наше школе биће ускоро јавно доступан!